vrijdag, 10 november 2017 14:15

Spreektekst World Food Centre

Voorzitter, voorgesteld wordt om geld beschikbaar te stellen voor het World Food Centre. Een indoctrinatiecentrum voor gezonde voeding.
De bezoekers moeten namelijk ‘bewust worden gemaakt’ van hun keuzes op ‘welvaart en welzijn.’
Mensen moeten namelijk beter weten waar voedsel vandaan komt en wat voor effect hun eetpatroon heeft op hun gezondheid.

vrijdag, 10 november 2017 14:10

Spreektekst collectief lidmaatschap Satenlidnu

Voorzitter, een collectief lidmaatschap voor beroepsvereniging Statenlidnu. Een voorstel vol wollige taal en wij-zijn-allemaal-één goed-gevoel-mantra.
Wij hebben zelfs al de uitnodiging gehad voor de eerste kick-off bijeenkomst in Overijssel! Is dat even handig, wij moeten het besluit nog nemen maar blijkbaar kent het bestuur de mentaliteit van de Gelderse Statenleden al genoeg om de uitnodiging maar vast te sturen.

Gepubliceerd in Spreekteksten

Voorzitter, voor ons ligt een interessant rapport van de rekenkamer, waarvoor dank aan de Rekenkamer.

De kern zit hem in de aanbevelingen van de Rekenkamer: "omdat er bij revolverende fondsen grote bedragen aan provinciale middelen op afstand worden gezet, mogen er hoge eisen gesteld worden aan de toegankelijkheid en transparantie van informatie over de structuur van de fondsen. Alleen dan kan PS haar controlerende taak goed uitvoeren."