woensdag, 04 juli 2018 14:30

Voorjaarsnota 2018

geld baart onrust.
En zo ook binnen onze provincie.
Collegae Statenleden buitelen over elkaar heen en krakelen over onderbesteding.
En het college wil best wel leuke programma's uitvoeren, die zonder de riante NUON gelden nooit uitgevoerd zouden kunnen worden.

Vrz,

in de jaarstukken is het volgende te lezen:
"in de Gebiedsopgaven staan de maatschappelijke opgave en de manier van werken centraal. Kenmerkend is dat er van te voren geen vastomlijnd eindresultaat is" , einde citaat.

Vrz,
over 2017 houdt de provincie ruim €17 miljoen over, een doorn in het oog van onze collega's big spenders, wiens grootste zorg is: onderbesteding.
Alsof er geen extra kruiwagen met geld de Midterm Review is ingefietst.
Gedeputeerde Markink heeft aangegeven dat het college gelukkig is afgestapt van overprogrammering.
Een wijs besluit.

woensdag, 11 april 2018 14:00

Grondbeleid Provincie Gelderland 2018

Vrz,

de grondpositie van de provincie Gelderland is altijd moeilijk te doorgronden geweest.
Dit werd mede veroorzaakt door natuuropgaven waar ingewikkeld beleid aan was gekoppeld, dat ook nog onderhavig was aan wisselende regels.
Om de het nog ingewikkelder te maken, werden er ook nog verschillende namen gebruikt voor hetzelfde onderwerp.
Wat wel duidelijk is, is dat veel vruchtbare landbouwgrond werd omgezet in natuur. Dus minder boeren en meer nieuwe natuur en een dikke rekening voor alle belastingbetalers.

Vrz,

zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Na het aantreden van het kabinet Den Uyl, is de afbraak van normen en waarden ingang gezet. Alles moest kunnen en als een "boefje" iets had gedaan, dan was dat omdat hij in zijn babyjaren te vroeg van de borst was gerukt.

Een D66 minister van justitie beweerde indertijd "straffen helpt niet". Met dit soort uitspraken werd het hek op de dam telkens een stukje verplaatst.

vrijdag, 10 november 2017 10:04

Begroting 2017

Vrz,

de begroting 2018 of te wel de dans om de miljoenen.
De provincie houdt een dikke 4 miljard in kas, zorgt voor de kerntaken en spendeert nog eens miljoenen aan het eigen incestieuze netwerk, die zichzelf al lurkend aan het subsidie infuus, in stand houdt.

donderdag, 28 september 2017 17:24

Najaarsnota

vrz,

tijdens de commissie behandeling leek de Najaarsnota wel een ongewenst kindje in de steek gelaten door twee coalitie partijen.
D66 wilde de Najaarsnota samenvoegen met de slotwijziging en de VVD wilde de nota zelfs schrappen.
Vooral het voorgestelde schrappen van de VVD is opvallend, daar de VVD er altijd prat op gaat de de financien in het oog te willen houden. Wordt de vvd fractie wat futloos en geeft zij gewoon maar een klakkeloos akkoord?

dinsdag, 27 juni 2017 16:49

Voorjaarsnota 2017

Bijdrage Marjolein Faber

Vrz,
het moet voor het college een genot zijn om Gelderland te mogen besturen. Een prachtige provincie met mooie bossen, brede rivieren, pitoreske dorpjes en een paar grote steden.

Ondertussen staat op de kamer van de gedeputeerden een vetgemest spaarvarken voor politieke agenda. Deze wordt moeiteloos uitgerold m.b.v. een weinig kritisch Provinciale Statenleden.

woensdag, 01 maart 2017 17:30

Verkoop GelreDome aan Vitesse

Eerste Termijn

Vrz,

na het financiële schimmenspel rondom de Giro, waar een geheime overeenkomst niet werd geschuwd, worden er nu stilte gesprekken gevoerd over een eventuele verkoop van het stadion GelreDome. Het GelreDome dat de dubieuze eer heeft van een turbulente geschiedenis vol van financiële perikelen.

Het GelreDome, thuis basis van Vitesse is ter verkoop in de etalage gezet.

woensdag, 14 december 2016 15:00

Slotwijziging 2016

Bijdrage Marjolein Faber

Vrz,

Onderbesteding in de provinciale begrotingen is een structureel terugkerend fenomeen.
Een doorn in het oog van de coalitie partijen en hun kompanen, die vooral veel van andermans geld uit willen geven. De PVV fractie heeft er geen enkele moeite mee dat wij dit jaar  €100 miljoen overhouden. Dit bedrag had zelfs nog groter kunnen zijn als wij de toiletten voor 22 uitverkoren stations naast het station zouden zetten i.p.v. daarop. Maar helaas vindt het provinciaal bestuur het besteden van geld belangrijker dan het beoogde doel. De PVV zou veel liever €100 miljoen terug sluizen naar de belastingbetaler. Het is tenslotte hun eigen geld.

Pagina 1 van 6