woensdag, 24 mei 2017 11:44

Gelderse Corridor PS 2017-258

Voorzitter: Tijdens de commissievergadering is er uitgebreid over gesproken en vandaag doen wij het nog eens dunnetjes over. Dunnetjes is trouwens ook de uitvoeringsstrategie van de Gelderse Corridor.
Voorzitter: Het college wil samen met partners vier doelen uitwerken. Maar onder de voorgestelde doelen ligt helaas nog geen financiële onderlegger.

woensdag, 09 november 2016 11:05

Inpassingsplannen N348

Voorzitter, Dank u wel,

Mijn voorgangers hebben ook al veel gezegd over de inpassingsplannen N348, een mooie oude weg in het Achterhoeks landschap.

Hoelang wordt er al gesproken over de veiligheid van deze weg, volgens omwonende ruim 25 jaar! De provincie is met deze plannen ruim 8 jaar bezig.
Je zou bijna denken dat hier sprake is van een hoofdpijndossier.

woensdag, 29 juni 2016 10:30

Gebiedsvisie

Bijdrage van Tineke Poortinga

Voorzitter,
Vandaag hebben wij het in de staten over de aanpak en uitvoering Gelderse Gebiedsopgaven. Zes Gelderse Gebiedsopgaven met ieder een eigen agenda vol met grote en kleine programma's of wellicht een icoon.

woensdag, 06 april 2016 13:34

Gebiedsopgaven

Bijdrage van Tineke Poortinga

Voorzitter,

Vandaag spreken wij over de Opmaat Uitvoeringsstrategie Gebiedsopgaven. De gebiedsopgaven zijn de opvolger van de Regio- en Stadscontracten, een programma waar honderden miljoenen werden weggezet met rekbare voorwaarden en gebrekkige controle. De enige controle die te zien was, waren de accountantsverklaringen en rapportages, die niet altijd tijdig werden aangeleverd. En had dat gevolg, voorzitter? Nee! Om discussie uit de weg te gaan heeft GS wel de termijnen opgerekt.