Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 75 niet laden

dinsdag, 27 maart 2012 00:00

Europese Culturele Hoofdstad 2018

Schriftelijke vragen (art. 42 RvO)

Aan de voorzitter van Provinciale Staten van Gelderland

Inleiding

Momenteel vinden in verschillende provincies volop de voorbereidingen plaats voor de kandidatuur voor 'Europese Culturele Hoofdstad 2018'. In bijvoorbeeld Brabant wordt al rekening gehouden met een bedrag van 100 miljoen euro als Brabant de titel wint. De Partij voor de Vrijheid vindt dit, zeker in tijden van crisis, een geldsmijterij die niet aan de burger uit te leggen valt. Om inzicht te krijgen in de Gelderse situatie wil de PVV antwoord hebben op de onderstaande vragen.

Vragen

1. Op dit moment participeert Gelderland niet in het 'Europese Culturele Hoofdstad 2018' project. Zijn er plannen hierin te participeren?
  2. Heeft er (markt)onderzoek plaatsgevonden alvorens de beslissing is genomen niet te participeren in het Europese Culturele Hoofdstad 2018-project? Zo ja, kunt u de resultaten hiervan openbaar maken? Wat waren de precieze kosten van dit onderzoek (of deze onderzoeken)? Zo nee, wat waren de overwegingen om niet deel te nemen aan het Europese Culturele Hoofdstad 2018-project?