donderdag, 28 september 2017 17:24

Najaarsnota

vrz,

tijdens de commissie behandeling leek de Najaarsnota wel een ongewenst kindje in de steek gelaten door twee coalitie partijen.
D66 wilde de Najaarsnota samenvoegen met de slotwijziging en de VVD wilde de nota zelfs schrappen.
Vooral het voorgestelde schrappen van de VVD is opvallend, daar de VVD er altijd prat op gaat de de financien in het oog te willen houden. Wordt de vvd fractie wat futloos en geeft zij gewoon maar een klakkeloos akkoord?

donderdag, 28 september 2017 16:39

Fipronil-crisis

Vz,

Voor ons ligt het debatverzoek van CU en SGP over de fipronil-crisis. Een beladen onderwerp, een molensteen om de nek van de pluimveehouders, voor velen het einde c.q. faillissement van hun bedrijf.

Maar, vz, hoe is deze situatie ontstaan ?

dinsdag, 27 juni 2017 16:49

Voorjaarsnota 2017

Bijdrage Marjolein Faber

Vrz,
het moet voor het college een genot zijn om Gelderland te mogen besturen. Een prachtige provincie met mooie bossen, brede rivieren, pitoreske dorpjes en een paar grote steden.

Ondertussen staat op de kamer van de gedeputeerden een vetgemest spaarvarken voor politieke agenda. Deze wordt moeiteloos uitgerold m.b.v. een weinig kritisch Provinciale Statenleden.

Voorzitter, voor ons ligt een interessant rapport van de rekenkamer, waarvoor dank aan de Rekenkamer.

De kern zit hem in de aanbevelingen van de Rekenkamer: "omdat er bij revolverende fondsen grote bedragen aan provinciale middelen op afstand worden gezet, mogen er hoge eisen gesteld worden aan de toegankelijkheid en transparantie van informatie over de structuur van de fondsen. Alleen dan kan PS haar controlerende taak goed uitvoeren."

woensdag, 01 maart 2017 17:30

Verkoop GelreDome aan Vitesse

Eerste Termijn

Vrz,

na het financiële schimmenspel rondom de Giro, waar een geheime overeenkomst niet werd geschuwd, worden er nu stilte gesprekken gevoerd over een eventuele verkoop van het stadion GelreDome. Het GelreDome dat de dubieuze eer heeft van een turbulente geschiedenis vol van financiële perikelen.

Het GelreDome, thuis basis van Vitesse is ter verkoop in de etalage gezet.

woensdag, 25 januari 2017 13:01

Klimaatparagraaf & islamparagraaf

Bijdrage van Eric Venema

In de categorie ‘afgrijselijke moties’… is dit de ergste.

De trend voor het weer is koud !
De trend voor het klimaat is ook koud !
Zonnecyclus 24 is een heel korte en zwakke cyclus geworden en de verwachting voor SC25 is dat deze nog zwakker gaat worden. Dat betekent een afnemende zonne-activiteit en het kan niet anders dan dat dit gevolgen gaat geven voor het klimaat op onze planeet.

Pagina 1 van 20