woensdag, 04 juli 2018 14:30

Voorjaarsnota 2018

geld baart onrust.
En zo ook binnen onze provincie.
Collegae Statenleden buitelen over elkaar heen en krakelen over onderbesteding.
En het college wil best wel leuke programma's uitvoeren, die zonder de riante NUON gelden nooit uitgevoerd zouden kunnen worden.

Vrz,
over 2017 houdt de provincie ruim €17 miljoen over, een doorn in het oog van onze collega's big spenders, wiens grootste zorg is: onderbesteding.
Alsof er geen extra kruiwagen met geld de Midterm Review is ingefietst.
Gedeputeerde Markink heeft aangegeven dat het college gelukkig is afgestapt van overprogrammering.
Een wijs besluit.

Vrz,

in de jaarstukken is het volgende te lezen:
"in de Gebiedsopgaven staan de maatschappelijke opgave en de manier van werken centraal. Kenmerkend is dat er van te voren geen vastomlijnd eindresultaat is" , einde citaat.

woensdag, 31 januari 2018 12:16

Agenda Landschap

Dank u wel Voorzitter

Voor ons ligt de agenda Landschap. En hoewel het maar een klein paragraafje in de gehele agenda, maar wij denken dat deze in de nabije toekomst de grootste impact op het Gelderse landschap gaat hebben. Ik heb het hier dan natuurlijk over paragraaf 3.2.1 van de agenda; het energielandschap van Gelderland. In de paragraaf wordt kort samengevat wat de energietransitie landschappelijk gezien gaat inhouden. En voorzitter dat is nogal wat, ik citeer:

woensdag, 07 maart 2018 12:12

Fipronil

Dank u wel voorzitter

VZ de PVV steunt de boeren in deze fipronil crisis. Dit blijkt ook uit het feit dat de PVV als 1 van de weinige partijen de Fipronil motie, betreffende compensatie van de getroffen boeren, (van de SGP) in de 2e kamer heeft gesteund. Geen discussie voor dit huis maar: waar waren onder andere het CDA en CU toen zij werkelijk wat voor hun achterban, de getroffen kippenboeren konden betekenen,

woensdag, 13 december 2017 12:00

Geitenhouderijen

Voorzitter voor ons ligt de vraag of onze fractie de nieuwe omgevingsverordening betreffende de geitenhouderijen steunt.

Op 30 augustus hebben wij in een besloten zitting het voorbereidingsbesluit genomen om de geitenhouderijen middels een moratorium op slot te zetten. De door GS aangedragen redenen waren 2-ledig, namelijk de mogelijke risico’s voor de volksgezondheid, en de vrees dat geitenhouders uit de provincie Brabant zich in Gelderland zouden willen vestigen nadat er in Brabant reeds een moratorium was ingesteld.

Pagina 1 van 21