donderdag, 08 augustus 2013 09:09

PVV Gelderland: “Laat Twentekanaal geen brug te ver zijn!”

Arnhem – Statenleden Eric Venema en Daniël ter Haar van de Gelderse PVV hebben een agenderingsverzoek ingediend over de grote gevolgen van het (deels) sluiten van 15 van de 33 bruggen over het Twentekanaal. Wat hen betreft wordt dit probleem uitvoerig in Provinciale Staten behandeld en onderneemt de provincie Gelderland per direct actie.

Eric Venema, woordvoerder mobiliteit: “Het gebied rondom het Twentekanaal is o.a. qua bedrijvigheid voor Gelderland van groot belang. Dit gebied dreigt nu letterlijk op slot te komen. Boeren, loonwerkers en andere ondernemers laten wij niet in de kou staan. De provincie Gelderland moet zorg dragen voor een goede bereikbaarheid van het gebied.”

Daniël ter Haar, woordvoerder landbouw: “Boeren en loonwerkers rond het Twentekanaalgebied zijn afhankelijk van deze bruggen. Boeren moeten nu flink omrijden, wat al snel €10.000,- per jaar aan extra onkosten oplevert. Bovendien worden dorpskernen nu meer belast door zwaar vrachtverkeer; onwenselijk en onveilig!”

De Gelderse Partij voor de Vrijheid zal dit nijpende probleem aan de kaak stellen in Provinciale Staten en roept Gedeputeerde Staten op om dit probleem snel aan te pakken. Laat het Twentekanaal voor deze talloze ondernemers geen brug te ver zijn!